AVÍS IMPORTANT:
Aquest fòrum fa temps que no té prou activitat i hem decidit desconnectar-lo del web de CatSub. En un futur, continuarà disponible, però com a fòrum de només lectura, perquè no se'n perdi el contingut. Si vols deixar-nos comentaris, pots fer-ho directament a les notícies o a les corresponents fitxes de cada sèrie a Fansubs.cat.

La botica de'n Zierbo

Cuina, llengua, costums, música... Tot allò que t'agradi del país del sol naixent, aquí!
Avatar de l’usuari
Zierbo
Ziervantes
Entrades: 245
Membre des de: 08/04/2006 a les 10:42
Ubicació: L'Esquerra de l'Eixample, Barcelona
Sexe:
Edat: 35

Entrada Autor: Zierbo »

A veure... per fer les boles d'arròs... realment només necessites arròs i aigua xD

Després també hi pots posar l'alga de nori (que és per acabar de donar el toc freak xD)... i òbviament te'ls pots omplir del que vulguis (des d'algo d'amanida: porro, enciam, pastanaga ratllada... a algo per exemple com barres de cranc, o pop... jo sempre me'ls faig amb arròs i punt ... l'alga ja hi dóna prou bon gust)

Bé doncs.. la recepta:
Per unes 4 persones:
350 g d'arròs (jo faig servir el de marca SOS i em va força bé)
aigua

1. Col·locar l'arròs en una font gran (realment fa falta que sigui molt gran), netejar-lo bé i escórre'l. Repetir l'operació (rentar - escórrer) unes 7 o 8 vegades (l'aigua hauria de sortir blanca)
2. Un cop rentat i escorregut col·locar-lo en un pot ("cazo") metàl·lic amb un 20% més d'aigua que arròs (grams d'aigua x 1.2 = grams o ml d'aigua)
3. Tapar el pot amb paper d'alumini (intentant que quedi el més hermètic possible) i deixar que l'arròs absorbeixi aigua durant 10 minuts
4. Posar el pot a foc mig al principi i quan comenci a bullir pujar-lo al màxim 2 minuts, després baixar-lo al mínim 15 minuts. Quan passin els 15 minuts pujar a foc màxim durant 1 minut. Apagar el foc i tapar el cazo a sobre el paper d'alumini
5. Deixar reposar almenys 20 minuts
Amb això aconsegueixes un arròs enganxós (i molt molt molt calent xDD)

Per manipular-lo a part de deixar-lo refredar que sinó et cremaràs (t'ho dic per experiència xD) t'has de mullar les mans, que sinó se't quedaran els grans d'arròs enganxats a la ma... Agafes un grapat d'arròs primer el prems (per assegurar que quedi ben ferm) i després ho moldejes... ja sigui en forma de triangle, en forma de boles... com vulguis... (TRUC: amb film transparent quan ja ho tens modelat, ho pots acabar de perfilar: l'emboliques, afiles els marges si fas triangles, etc) si tens alga de nori en talles una tira i la poses en algun extrem pels dos cantons, et mulles una mica el dit i el passes per sobre (l'alga està com assecada)... i així et queda enganxat...

La qüestió és que tardes (mínim) 1 hora i mitja per fer un arròs que queda "algo" soso... però t'ho passes bé xDD i a més, a part que és molt pràctic per marxar d'excursió o per anar menjant pel carrer... pots fardar de freak xD

Si ho proves fés-ne fotos i me les envies, a veure com ho modeles xD
Avatar de l’usuari
shaidarol
Shakugan no Xai
Entrades: 857
Membre des de: 16/12/2005 a les 10:16
Ubicació: Barcelona
Sexe:

Entrada Autor: shaidarol »

Però l'alga aquesta on es compra?xD
Mira doncs dema ho provare perque precisament volia fer arròs per dinar (be, en realitat no és que volgués sinò que és l'unic que em queda T_T), ja en faré fotos i les penjaré per aqui.
De totes maneres li penso tirar sal perque no em puc menjar un arròs soso jo, no m'agrada gens, i empenso que li ficaré cosees estranyes a dins com truita francesa o tonyina a veure quin gust tenen xD
Buf, o sigui que dema entre planxar i cuinar aquestes boles ja en tinc per tot el mati ^_^U
PD: Merci per la recepta!!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
znake
Dictadora
Entrades: 933
Membre des de: 28/12/2004 a les 03:28
Ubicació: Badalona, Barcelona
Sexe:
Contacta:

Entrada Autor: znake »

Ostres, algu que planxa O_ô (pocs pocs he vist planxar jo... xD)

Però vols dir qu eun arròs enganxos i fred estarà bó? :S I l'alga sap a alguna cosa? No seria com fciar un tros d'enciam? xD
Avatar de l’usuari
Zierbo
Ziervantes
Entrades: 245
Membre des de: 08/04/2006 a les 10:42
Ubicació: L'Esquerra de l'Eixample, Barcelona
Sexe:
Edat: 35

Entrada Autor: Zierbo »

L'alga té molt de gust... les pots comprar a qualsevol tenda d'alimentació asiàtica (jo vaig sempre a comprar a una que està al carrer Balmes, al costat d'una tenda de joguines, o d'scalextric, està molt a prop de plaça catalunya)

Per fer-te una idea un paquet de 10 fulls (es ven en fulls) et surt a poc més de 3 €. Per a fer maki gastes un full sencer per fer un rotllet que després talles a porcions... però per fer les boles d'arròs només en poses una tira potser de 2 dits d'ample, així que et dura una barbaritat (ara, pensa que això ha d'estar el més sec possible, és a dir: consumeix-ho el més aviat millor, un cop obert ^^U)

Ah, i se m'havia oblidat... es mengen salats xDD és a dir... un bon polsim de sal a cada porció
znake ha escrit:Però vols dir qu eun arròs enganxos i fred estarà bó?
És com menjar una amanida d'arròs... però en entrepà xD
Avatar de l’usuari
shaidarol
Shakugan no Xai
Entrades: 857
Membre des de: 16/12/2005 a les 10:16
Ubicació: Barcelona
Sexe:

Entrada Autor: shaidarol »

znake ha escrit:Ostres, algu que planxa O_ô (pocs pocs he vist planxar jo... xD)
En realitat és més per obligació, perquè ara estic tot sol a Barcelona i si no em planxo la roba, vaig arrugat a tot arreu xD Be, ara em poso a fer l'onigiri, a veure que tal surt!!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
shaidarol
Shakugan no Xai
Entrades: 857
Membre des de: 16/12/2005 a les 10:16
Ubicació: Barcelona
Sexe:

Entrada Autor: shaidarol »

Be, ja els he fet!! Carai quina feinada, i a més m'he cremat les mans al moldejarxD Al final només n'he fet 3 i no els he omplert de res perque em feia pal (a mes, eren les 4 de la tarda i encara no havia dinat), l'únic que com el Zierbo ha dit que no tindrien molt de gust he pensat "doncs tira-li soja a l'aigua de l'arròs", amb el resultat que l'arròs si que te sabor però ha quedat marronós U_U
Doncs he fet una bola, un triangle i un altre relacionat amb catsub xD, de la bola no tinc foto perque me l'he menjat només fer-la :lol:
Aquí el triangle (al final si que he fet lo del paper de plastic perque amb les mans noquedava de forma triangular)

Imatge

I com que m'avorria he pensat "com en podria fer un que estigués relacionat amb catsub?" i m'he posat a pensar en la quantitat de fauna que hi ha per aqui: una serp, un cèrvol, un llop i... un Panda!! I aqui està, en honor del jefe xDDD

Imatge

Si, ja se que els pandes no son vermells però no sabia que posar-hi perque quedés negre, aixi que li he posat tomaquet ^_^U i unes olives d'ulls, i blat de boca xD No se perque pero més que un panda sembla el Mickey Mouse després d'haver assassinat algu :lol:
Per cert, han quedat molt bons, sobretot les orelles del panda xD La resta de l'arròs el guardaré i dema en fare mes i potser fins i tot vaig a comprar l'alga aquesta.
PD: Ereza no em despatxis del fansub per això xDDDDD
shaidarol l’ha editat per darrera vegada el dia: 19/08/2006 a les 02:57, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Zierbo
Ziervantes
Entrades: 245
Membre des de: 08/04/2006 a les 10:42
Ubicació: L'Esquerra de l'Eixample, Barcelona
Sexe:
Edat: 35

Entrada Autor: Zierbo »

xDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Quina potència!! xDD
i a més m'he cremat les mans al moldejar
Qui avisa no és traidor!!! xDD

El Panda és... és... superior XDDDDDD No t'avorreixes ni res xDDD

Jo demà en faig a veure què tal em queden i els en faig fotos, també n_n
Avatar de l’usuari
Zierbo
Ziervantes
Entrades: 245
Membre des de: 08/04/2006 a les 10:42
Ubicació: L'Esquerra de l'Eixample, Barcelona
Sexe:
Edat: 35

Entrada Autor: Zierbo »

Aquí està n_n

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
shaidarol
Shakugan no Xai
Entrades: 857
Membre des de: 16/12/2005 a les 10:16
Ubicació: Barcelona
Sexe:

Entrada Autor: shaidarol »

Ei estan molt be!! i de color blanc tenen més bona pinta que de color marro xD Semblen molt... autèntics, com del Japó, realment l'alga lidona un toc que m'agrada. No tens més receptes de coses japoneses? xD
Per cert ara que veig els teus em sembla que els meus els vaig fer massa grans, els teus son més petits xDDDDDDDD
PD: Me n'acabo de fer un posant-li olives a dins...mmmmm
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Zierbo
Ziervantes
Entrades: 245
Membre des de: 08/04/2006 a les 10:42
Ubicació: L'Esquerra de l'Eixample, Barcelona
Sexe:
Edat: 35

Entrada Autor: Zierbo »

Tinc dos llibres de cuina japonesa xDD escull recepta xDD (o almenys algo del pal: amanida... o carn... o postres... etc)
Avatar de l’usuari
shaidarol
Shakugan no Xai
Entrades: 857
Membre des de: 16/12/2005 a les 10:16
Ubicació: Barcelona
Sexe:

Entrada Autor: shaidarol »

mmmm doncs ja que hem fet un primer, millor ara un segon, del pal carn o aixi (peix no sisplau :plora: ). Per cert, no parlavem d'un sopar? xD Com ha pugut degenerar a un concurs d'onigiris? xDDDDD
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ereza
Cap de la secta
Entrades: 913
Membre des de: 28/07/2003 a les 18:06
Ubicació: Barcelona / L'Espluga Calba
Sexe:
Edat: 37
Contacta:

Entrada Autor: Ereza »

Molt guapo el panda, gràcies per la dedicatòria xDDDD

Quan tingui temps amb la serp haurem de fer-ne, també... I si poseu més receptes també intentarem fer-les xDD Ja posarem fotos! ^^
Imatge
Avatar de l’usuari
Zierbo
Ziervantes
Entrades: 245
Membre des de: 08/04/2006 a les 10:42
Ubicació: L'Esquerra de l'Eixample, Barcelona
Sexe:
Edat: 35

Entrada Autor: Zierbo »

No té gaire a veure... però acabo de fer un pastís de formatge (està increiblement més bo que les boles d'arròs) xDDDDDDDDDDDDD

Perquè... fer boles d'arròs farcides de pastís de formatge? xDDDDDD

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ereza
Cap de la secta
Entrades: 913
Membre des de: 28/07/2003 a les 18:06
Ubicació: Barcelona / L'Espluga Calba
Sexe:
Edat: 37
Contacta:

Entrada Autor: Ereza »

Avui amb la serp hem fet onigiris... A mi no m'han agradat, però ens han quedat bé. Demà posarem fotos ^^

Aquest pastís de formatge... =)___
Imatge
Avatar de l’usuari
Zierbo
Ziervantes
Entrades: 245
Membre des de: 08/04/2006 a les 10:42
Ubicació: L'Esquerra de l'Eixample, Barcelona
Sexe:
Edat: 35

Entrada Autor: Zierbo »

Avui toca CALDO xD

El Dashi és el caldo bàsic per excel·lència de la gastronomia nipona.

Fàcil - 4 Persones

1 Cuadrat de kombu d'uns 15 cm
1 1/4 l d'aigua (1250 ml)
20 g de katsuobushi

Incís:

Kombu - A occident és coneguda com "Kelp", es tracta d'una alga marina gegant que es ven seca. Es molt rica en iode, calci i té un bon número de vitamines. Actua com a despurador natural i és capaç de disminuir el sucre en sang. Es cultiva en grans quantitats al final de l'hivern i es seca i tallaen tires d' 1 metre o inclús més per vendre-ho. En la gastronomia s'utilitza, bullida durant estona, per donar gust, i és imprescindible pel caldo dashi. A més té la propietat d'estovar els alimants amb els que es cuina, de manera que podem preparar-les perfectament juntament a totes les varietats de llegum que es vulguim, perquè així aconseguim disminuir el seu temps de cocció a part de potenciar-ne el sabor. Com podreu suposar no es troba enlloc que no sigui una tenda d'alimentació asiàtica ^^U

Katsuobushi - bonítol tallat en tires que es cou, es seca i es fuma, i es tracta com un fong. Un cop durs els filets es rasquen com si fossin fusta i les virutes s'utilitzen per diferents plats. El mateix que pel Kombu... es necessita una tenda.

La recepta no té gaire secret:

1. Tallar (aprox 2 cm de gruix) el kombu.
2. En un pot afegir aigua i el Kombu tallat i a foc mig portar l'aigua fins gairebé ebullició. Just abans que l'aigua comenci a bullir retirar el kombu.
3. Mantenir l'aigua al foc i afegir les tires de katsuobushi. Deixar bullir durant 2 minuts.
4. Retirar del foc i deixar reposar fins que estigui tebi. Colar el caldo.


Una recepta senzilla, que si estem fluixos d'estómac va de perles... i que serà necessària per fer la pròxima recepta xDD
Avatar de l’usuari
shaidarol
Shakugan no Xai
Entrades: 857
Membre des de: 16/12/2005 a les 10:16
Ubicació: Barcelona
Sexe:

Entrada Autor: shaidarol »

Zierbo em sembla que hauries de crear un altre post titulat "la botica del Zierbo" xD Doncs el caldo ja el recomarare quan em vinguin a la farmacia amb diarrees xD
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
znake
Dictadora
Entrades: 933
Membre des de: 28/12/2004 a les 03:28
Ubicació: Badalona, Barcelona
Sexe:
Contacta:

Entrada Autor: znake »

Apa, ja l'he tallat xD

I Aquí estàn els Onigiris meus i del panda:

Com no cavien en un plat ho hem posat en dos
Imatge

Imatge

I a menjaaar~
Imatge

Recomanació: Si algú encara no n'ha fet, no en feu, són unes atascaburres, es arros tan pegat que costa d'empassar i tot xD
Avatar de l’usuari
shaidarol
Shakugan no Xai
Entrades: 857
Membre des de: 16/12/2005 a les 10:16
Ubicació: Barcelona
Sexe:

Entrada Autor: shaidarol »

ohhh carai que artistics us han quedat!! Allò marronos es el pebre aquell del Lidl? Doncs mira que tenen bona pinta per ser uns atascaburres xDDDDD I no li feu cas a la znake que si que es podien empassar (almenys els meus xD)
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Zierbo
Ziervantes
Entrades: 245
Membre des de: 08/04/2006 a les 10:42
Ubicació: L'Esquerra de l'Eixample, Barcelona
Sexe:
Edat: 35

Entrada Autor: Zierbo »

Per ser freak s'ha de patir xDD

Jo avui aniré a comprar els ingredients per fer el Dashi... i així aprofito i en faig per un amic que està amb el ventre fluix a veure què tal li va (del pal conillet d'índies xDDD)


Extrem xD
Avatar de l’usuari
znake
Dictadora
Entrades: 933
Membre des de: 28/12/2004 a les 03:28
Ubicació: Badalona, Barcelona
Sexe:
Contacta:

Entrada Autor: znake »

Sí, es allo del Lidl O_ô Hi ha un que vam ficar-hi per dintre disimuladamen xD

No m'agradaria ser aquell amic teu... xDDD
Respon